Vrijdag 26 juni

26 juni 2015 - Kabalebo, Suriname

Vrijdag 26 juni
Vandaag zijn we eerst een uurtje aan het varen geweest. De gids en de bootman hebben onderweg ieder twee vissen gevangen. De vrouw van de bootman moet altijd de vis zelf kopen en nu had ze gevraagd of hij wat wilde vangen voor het avondeten. Is zeker goedkoper toch.
Nou hij heeft twee vissen gevangen om heerlijk samen met zijn vrouw te eten vanavond.
Na een uurtje varen zijn we een korte wandeling gaan maken in de Bush met als eindpunt een waterval waar we de lunch genuttigd hebben, wat een paradijs zeg.
Maar onderweg kregen we de nodige info over bomen enz.
Aan het einde van de tijd bij de waterval  zat ik op een platte kei, toen ik overeind kwam had ik een vreselijk branderig gevoel, een streep helemaal van mijn linker onderkant bil naar de rechterkant. Het brandde echt heel erg, de gids heeft een doekje met alcohol gegeven om schoon te maken, het was geen insect wat gebeten heeft maar we denken een ruwe rots waar ik op zat......?
Ik weet het niet maar voor het naar bed gaan brandde het nog.
Daarna zijn we weer door de bush naar de boot gegaan, de bootman had allemaal palmbladeren op de grond gelegd, tegen de kant op, het was op de heenweg erg glad en Ron ging dan ook met het uitglijden plat op zijn knie.
Er wordt erg goed op ons gelet om voor ons te zorgen.
Dan nog een stukje met de boot terug en dat was de Tour voor vandaag.
Daarna zijn we nog even naar het zwembad geweest, zwemmen en een biertje drinken.
Relaxen en dan straks om 19.15uur het diner.
Ron en ik willen vanavond in het donker nog even langs de bush gaan lopen maar dan wel op het resort terrein. We hadden gevraagd of we een nacht Tour konden doen maar dat kost €30 pp. En dat doen we dus niet, gaan we samen wel wat spannends ondernemen. Jullie horen nog wel hoe het was en wie er mee gaan..........
Het was niet zo erg spannend, Ron is geweest met nog vier van onze groep.
Ik (Marja) had het helemaal gehad en ben vroeg baar bed gegaan.
Ze hebben een aantal vogelspinnen in het boothuisje gezien bij de rivier, verder niet.

1. John:
    28 juni 2015
    Nu na alles van de laatste dagen gelezen te hebben is het allemaal geweldig wat jullie mee maken ,wat een verhalen en belevenissen zeg ,blijf er van genieten en tot het volgende verhaal groetjes xxx