Zondag 5 juli

5 juli 2015 - Suriname River, Suriname

Vanmorgen naar de kerk geweest in het dorpje Nieuw Aurora, het dorpje van onze gids. Hij heeft ons uitgenodigd.
Was interessant, mee gezongen met de gezangen. We kregen een zingie boekoe, een zang boekje.
Er werd ons welkom geheten door de voorganger.
Grotendeels werden er aankondigingen gedaan van wat er in het dorp was gebeurd en wat er stond te gebeuren.
Tijdens een héél lang gebed mogen er mensen een gebed op zeggen wie naar wil.
Dit duurde wel erg lang en meerdere mannen en kinderen vielen dan ook in slaap.
Na de kerk zijn we terug gegaan weer met de korjaal.
Een aantal mensen gingen naar de soela.
Ik (Marja ) heb wel een uur met de oprichtster gesproken over het ontstaan van dit resort Anaula.
Haar man heeft het eiland gekocht en een huisje voor hun zelf op gezet, later voor eventueel bezoek dan nog maar een huisje.
Ja en dan willen veel vrienden en Fam er ook gebruik van maken dus dan maar nog meer huisjes. Tot wat het nu is geworden. Een prachtig resort.