15 juni 2015 wedding day.

15 juni 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag moest het gebeuren waar wij en vele anderen uit Nederland, speciaal voor naar Curaçao gekomen waren, de huwelijksdag van Javier en Mireille. Om 15:00 uur was de ceremonie gepland en vanaf half drie werden de gasten verwacht. De lokatie was een zeer grote bungalow met een groot terras met een zwembad, een buiten bar, een launch set en uitzicht op zee.
Ook was er een apart terras, een niveau lager dan het hoofdterras, waar een prieeltje op stond met natuurlijk een buiten barretje. Dit lag direct aan zee maar het was allemaal rotsen en de zee was ongeveer 4 meter lager. In en rondom dit prieeltje zou de plechtigheid plaats vinden. We hebben de ochtend relaxend doorgebracht en alle spulletjes klaargelegd voor de middag.
We hadden gepland dat we in het huisje van mijn schoonzusje konden blijven slapen, want dat lag redelijk in de buurt. We zijn dus al om een uur of half een vertrokken,  zodat we ruim op tijd bij Elma ( de bewuste schoonzus) waren. Daar in huis was het behoorlijk stressen, kun je je het voorstellen, de moeder van de bruidegom met vier dochters (de zussen van de bruidegom) met maar twee spiegels in 1 badkamer de ene was nog krullers aan het zetten geholpen door een ander, een ander was weer met make up bezig, poe he, ben blij dat ik 3 zonen heb, dat was veel eenvoudiger. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. We zijn wat eerder naar de locatie gegaan, omdat ik zou filmen en dus ook iedereen die aankwam wilde vastleggen.
Vanaf half drie druppelde alle gasten binnen en om 15:30 uur waren alle genodigde binnen en werden we verzocht om naar het prieeltje te gaan. Daarna kwamen vader en dochter via het terras en een steile trap naar het prieeltje en vader gaf zijn werkelijk prachtige dochter over aan de eveneens prachtige bruidegom. Daarna was het de beurt aan de ambtenaar van de burgerlijke stand om de plechtigheid verder te doen. Annexdotes werden verteld, Talitha sprak nog lieve woorden en natuurlijk werden ook de officiële geloftes uitgesproken en hebben de bruid en de bruidegom voor elkaar nog wat extra geloftes uitgesproken. Ook werden de benodigde handtekeningen gezet op de officiële documenten. Er waren ook 2 onofficiële documenten gemaakt voor de twee dochters van het echtpaar. De kinderen gingen ook, als getuigen van het huwelijk tussen pa en ma, een handtekening zetten op een document. Dit werd gedaan met behulp van een hand volgesmeerd met vingerverf, welke op het document gelegd werd en een hand afdruk achter lieten.

Het einde van de plechtigheid werd gedaan met een toast op het bruidspaar  met een stevige cocktail. Aansluitend kon het bruidspaar de felicitaties in ontvangst nemen. Daarna werd er een drankje en hapje verzorgd tot het tijd was om te vertrekken naar de locatie waar het diner genuttigd zou worden en aansluitend op dezelfde locatie het feest zou plaats vinden. De gasten die niet over vervoer beschikten werden door familie en kennissen met een auto meegenomen, zodat iedereen aanwezig was voor het bruidspaar arriveerde. Het diner was voortreffelijk en het feest was zeer gezellig. Een DJ draaide de avond aan elkaar  en de dansvloer was de hele avond bezet. Om kwart voor twaalf vertrok het bruidspaar en om twaalf uur ging iedereen naar huis. Wij sliepen bij Elma en hebben nog een afzakkertje genomen. We besloten dat  we de volgende dag om 6: 00 uur op zouden staan om naar schildpadden te zoeken.  Na een zeer geslaagde dag legde we ons hoofdje neer en waren al snel in dromenland.

1. Margaret:
    17 juni 2015
    Dat klinkt als een superbruiloft en een heel gezellig feest!
  2. Denise:
    26 juni 2015
    Wat een geweldig mooie dag moet dat geweest zijn. Leuk ook doe foto's. Prachtig bruidspaar en prachtige bruidsmeisjes.