Eerste lange dag

11 juni 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Zo, de kop is eraf, vandaag 11 juni zijn we door Kees naar Schiphol gebracht. Na 2 keer wijzigen van de vertrektijd in de laatste dagen, was het uiteindelijk 9:00 uur geworden, dus moesten we om 6:00 uur op Schiphol zijn en dat betekende om half zes de deur uit. Kees was ruim op tijd en alle koffers ingeladen, alle paspoorten rijbewijzen en reispapieren ingepakt en gaaaaaaan. In de vertrekhal was het eerste wat we zagen op de monitoren dat de vlucht naar Curaçao  1 uur vertraging had. Nou ja we waren in ieder geval op tijd. Later bleek dat het geplande vliegtuig was vervangen door een ander type. Uiteindelijk na 4 uur wachten, stegen we omstreeks 10 over negen op richting Bonaire want daar was nog een stop gepland. Nou en toen nog even relaxed ???? 10 uur in een vliegtuigstoeltje zitten met net en net niet voldoende been ruimte. De bemanning was erg vriendelijk en regelmatig een rondje lopen en wat slapen en we waren al weer in Bonaire. Daar stapten veel mensen uit en weer een flink aantal erin, die weer terug naar Amsterdam moesten.

In het vliegtuig dan maar onze tijd verdrijven met haken en lezen.
Na Bonaire nog 20 min. vliegen naar Curaçao .
Daar eenmaal aangekomen werden we opgewacht door Javier, Mireille en de kinderen Savanna en Quinty. Wat een verrassing, we werden onthaald met een heerlijk ijskoud biertje.
Even daarna kwam Rémy, de beheerder van de huurauto de sleutel brengen.
Wat een bakkie zeg, vol met schade waar Ron natuurlijk eerst allemaal foto's van heeft gemaakt. Hij klinkt als een naaimachine haha.
En toen onderweg naar het huis wat we gehuurd hebben in het Villapark Fontein.
Prachtig huis met 3 slaapkamers met airco, 2 badkamers met toilet, huiskamer en open keuken.
s'Avonds hebben we gegeten bij twee dames die een wagen op hun terrein hebben staan waar ze heerlijke gegrilde kip en shoarma met patat maken en die op kan eten ter plekken.
De nacht was heerlijk koel met de airco op een laag pitje.

1. Margaret:
    12 juni 2015
    Zo, goed aangekomen en gezellig onthaald! Mooi dat het koude biertje al op jullie stond te wachten. Tja, beenruimte in een vliegtuig is altijd een dingetje. Jullie hebben het gelukkig overleefd! Heel veel plezier en lekker genieten! Pas op dat je niet verbrand!
    Groetjes uit een zonnig Nederland!