Zaterdag 13 juni

13 juni 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag onze eerste strand dag gedaan. Elma, mijn schoonzus die ook op Curaçao zit met al haar dochters voor de bruiloft van haar zoon Javier, hadden een autootje gehuurd en kwamen naar ons toe. Eerst natuurlijk onze villa laten zien en lekker wat gegeten en gedronken. Daarna zijn we vertrokken naar een baai met en heerlijk strand  bij porto Marie, waar je ook goed kan snorkelen en duiken. Veel kleine visjes met de mooiste kleuren en ook een aantal grote vissen gezien echt prachtig. Aan het eind van de dag kwam er zelfs een grote rog langs zwemmen. Helaas waren we toen niet in het water met een snorkel dus hebben we hem alleen van boven het water gezien. We hadden al eens gehoord dat deze rog regelmatig langs zwemt. Ook zagen we een jonge barracuda ( leek er in ieder geval sprekend op)  zwemmen. Een van mijn nichtjes, Thalita, lag net in het water om haar in het water gewaaide slipper te halen toen haar zussen begonnen te roepen dat er een gigantische vis met een grote bek vlak bij haar zwom. Thalita heeft denk ik een wereldrecord gezwommen op de korte afstand om zo snel mogelijk het water uit te komen, want voor dat we er erg in hadden stond ze al weer naast ons op de steiger.

Het was heerlijk in het water, vooral de temp. Alleen het in en uit het water gaan en komen viel niet mee met al die scherpe stenen. Het is een betaald strand en de prijs is 5,50 gulden pp.

Heerlijk moe zijn we om 17.30 weer naar huis gegaan, Elma moest nog een uur rijden en om 19 uur is het hier donker. Het is ook niet fijn om in een vreemd land in het donker te rijden en zoeken.

Nu lekker gegeten, nog een bakkie doen en lekker slapen.

1. Jolanda:
    16 juni 2015
    Je hebt toch waterschoentjes. Het ziet er wel heerlijk uit hier blijft het maar koud en niks aan.