Zondag 28 juni

28 juni 2015 - Paramaribo, Suriname

Zondag 28 juni
Heerlijk geslapen en wakker gemaakt door alle oerwoud geluiden.
Ron was al vroeg wakker, 6uur30, en heeft in de hangstoel gehangen tot we gingen eten, maar eerst nog even met de kinderen face timen.
Daarna ontbijten.
We hadden gister op de fiets de nodige boodschappen gedaan, Ron op de herenfiets en ik dames fiets met een mand voor op, maar de boodschappen waren zo zwaar dat mijn stuur telkens om zwiepte dus dan maar lopend terug.
Dus vanmorgen hadden we een karige boterham met pindakaas, wat mis ik het ontbijt in Kabalebo zeg.
De was gedaan want dat was zo vies van al die dagen in de bush en stinken.
Lekker op rekjes buiten gehangen in de zon en dan even geld gaan pinnen voor de betaling van de huur.
Kelly kwam ons net even halen om naar zijn dwerg uiltjes te komen kijken, die zitten in een palm in de tuin en hij hoopt dat ze daar een nestje gaan maken.
Deze uiltjes zijn zeker klein zeg.
Kelly weet ook heel veel te vertellen.
Oei wat is dat......... Ineens héééél erg hard waaien en een regenbui zeg, koos kwam naar beneden om te kijken of alles wel goed ging, dit had hij nog nooit mee gemaakt.
Kelly vertelde dat dit het sein was om het regen seizoen af te sluiten.
Ja hoor, en dat net nu we op de fiets geld willen gaan halen en nog even naar Nieuw Amsterdam.
Dan nog maar even wachten.........
Op de railing van de trap zat een plakkikker, wat een raar beest zeg en lelijk.

Uiteindelijk zijn we maar gaan fietsen met een lichte regen. Onderweg kwamen we zwerf honden tegen en één van de honden holde een tijd met ons mee, we waren eerst bang dat hij agressief was maar nee hoor, denk dat het zijn territorium was, later liet hij ons alleen verder gaan.
Geld gepind en boodschappen gedaan, toen het ritje weer terug en weer die hond.
Vanmiddag de kids weer gezien en gehoord, fijn hoor mis ze wel.
Daarna gegeten en heerlijk gezwommen en in een waterig zonnetje gelegen.
Ron is nu aan het proberen de filmcamera uit elkaar te krijgen om te kijken wat er aan de hand is, hij doet niks meer en Frank heeft nieuwe bandjes op gestuurd naar de jongens waar we nu zijn omdat de bandjes die we bij ons hadden allemaal vol zijn.
Er wordt net een lekker muziekje op gezet, beetje lounch muziek, heerlijk.
En om 17 uur waren de aapjes weer aan het eten aan de overkant van de sloot die achter het huis loopt en waar gister een kaaiman in zwom.
Zo en nu komen de muggen, tijd om naar binnen te gaan.
Een heerlijke dag gehad met veel plezier met de jongens van het huis.
En morgen gaan we naar de reuzen schildpadden.dus we slaan weer even één of twee dagen over met berichten.
Tot snel met nog meer avonturen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl