Dinsdag 30 juni

30 juni 2015 - Paramaribo, Suriname

Dinsdag 30 juni
Na een korte nachtrust zaten we om half negen weer aan het ontbijt.
Om 10:00 uur vertrokken we weer uit het dorp. Het was eb geworden en de korjaal lag een heel stuk verder in het water, zodat we met koffers en al een heel eind door het water moesten lopen. Heel voorzichtig vanwege de slappe ondergrond en de rommel op de bodem.
We gingen eerst naar het plaatsje Saint-Laurent in Frans Guyana dat tegenover Albina ligt.
Voor de liefhebbers was er de mogelijkheid om hier een bezoek te brengen aan de beroemde gevangenis Baño, waar ook Papillon gevangen heeft gezeten. Wij hebben dat niet gedaan en zijn het dorp ingegaan om te zoeken naar Franse stinkkaas voor onze huiseigenaar Koos want dat is in Suriname niet te koop. Nou daar dus ook niet, alleen camembert en port salut hebben we kunnen vinden en meegenomen en daar was Koos al erg blij mee.
Om half een werden we weer opgehaald en hebben in Albina de lunch genuttigd.
Daarna de bus in en weer rijden richting Paramaribo. We verder weer afgezet op onze instapplaats en moesten nog naar ons park zien te komen. De vorige dag waren we gebracht door Koos maar worden vandaag niet gehaald.
We besloten om de bus te nemen en gingen vast lopen tot er een bus kwam. Nou de eerste bus was stampend vol, dus die stopte niet eens. Toen kwam een taxi ons
tegemoet en die vroeg ons of hij ons kon rijden. Na wat onderhandelen reed hij ons naar huis voor 10 sdr. Na een duik in het zwembad, lekker eten, een kop koffie, een borrel en wat geschrijf zijn we lekker gaan slapen.
Morgen is het feest in het land i.v.m. Afschaffing van de slavernij, groot feest net zo iets als Koningsdag in Nederland.

1. John:
    1 juli 2015