Donderdag 18 juni

18 juni 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Goede morgen luitjes.Vanmorgen hebben we een schaal met suiker neer gezet en daar kwamen best wel veel vogels op af zeg haha. Deze vogels worden daarom ook suikervogels genoemd.Vandaag zijn we naar het centrum van Willemstad geweest bij de pontjes brug, wel een heel leuke stad, maar heel veel souveniertjes, schoenen en kleding winkels.En dan waren er natuurlijk de gekleurde huisjes in de haven en de vele gekleurde marktkraampjes ook met souvenirs en kleding.De floating market was alleen met vis en dat rook niet zo erg fris moet ik zeggen.Bij een boot zat iemand die waarschijnlijk de hele dag met een rol papier de vliegen weg zat te waaieren van de vis.Er is ook een ronde markt in een grote ronde hal, maar ook allemaal met souveniertjes , kleding en groente en fruit.Met de bruiloft hebben we johnys cake gegeten, lijkt op een donut zonder gat maar opengesneden en dan een plak kaas erin, heerlijk. Dus ik op zoek naar een kookboek van Curaçao, ja niet te vinden dus. Dan maar van internet. We liepen langs een bakker en ja hoor, daar stond dat ze deze cake hadden. Wij 2 stuks besteld, waren ze al op. Ze waren er wel met vlees ertussen, maar die wil ik niet.We zijn ook nog op zoek geweest naar een winkel die bandjes verkoopt voor onze film camera want met de bruiloft van Javier heeft ron er twee gebruikt. We hebben nu dus voor Suriname nog 1 1/2 uur over en weten nog niet of we dat gaan redden.Ik denk dat we wel 5 winkels hebben gehad en telkens stuurden ze ons weer naar een andere winkel of naar een winkel waar we al geweest waren.Nou ja, we zien wel. Dan maar heeeel veeeeel foto's.Het is wel bewolkt vandaag. We wilde eerst naar het strand om te snorkelen en zwemmen maar dat gaan we morgen doen.Vanmiddag lekker boek lezen en tekenen en hangen en een ijsje en een koud biertje...................Ik heb nog wat foto's erbij gedaan van hoe men ook leeft hier, armoede!!Van de week op het strand met Elma en haar 4 dochters. Lekkere muziek met een zanger die stond te playbacken en niet alleen met zingen maar ook met orgel spelen.Volgens mij kon hij de tekst ook niet zo goed en de meiden van Elma lagen helemaal in een deuk. De volgende dag komen we bij de poort van het Vila park en wie treffen we daar bij het controleren.......... Ja hoor, de playback zanger. Ik (Marja) uit de auto en gevraagd of ik met hem op de foto mocht want ik had hem horen zingen. Hij moest lachen en deed netjes zijn bril af voor de foto, hij giechelde als een puber hihi. En wel, aan de meiden de foto laten zien en die hadden weer grote pret.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade