Vrijdag 19 juni

19 juni 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Wat gaan we vandaag doen? Uuuhhhh...... Geen idee.
Dan maar eerst even het nodige aan boodschappen doen, brood en voor Ron scheermessen want hij is de oplader vergeten van zijn scheerapparaat.
En natuurlijk die heerlijke chippies, brokjes van harde koek met cheddar cheese, en dat is toch lekker zeg, dus dan maar twee zakken, 1 voor vandaag en 1 voor morgen.
Wel ineens een idee, we gaan snorkelen, op het strand van Cas Abou. Wel betaald strand maar goh, we zijn er nu toch.
Lekker twee ligstoelen onder een boom gezet en wat zie ik in mijn ooghoeken, bij twee Nederlanders zat een best wel grote leguaan. Hij was hem aan het voeren met brood en zij zat startklaar om overeind te gaan want hij stond zo te kijken dat hij elk moment op haar schoot kon springen.
En ja hoor, op zijn achterpoten, het vrouwtje snel van haar ligstoel en hop daar klom de leguaan op haar stoel.
Brrrr wat een enge vooroorlogse prehistorische beesten zijn dat zeg.
Maar ja ........ Ik (Marja) ga straks wel leguaan eten bij een echt restaurant waar lokaal eten wordt geserveerd. Jaanchies heet het restaurant en is op Westpunt nr. 15.
Ben benieuwd.
We zijn uiteindelijk maar een stukje verder gaan liggen op het strand onder een andere boom, het andere stel ook want, ze zat maar omhoog te kijken naar de boom, waar de leguaan was in gekropen.
Het is hier nu 15.48uur en het rest. is om zes uur gesloten dus we gaan.
Jullie horen zo hoe het eten was........

Zo het is 18 uur en we leven nog. Wat was dat heerlijk zeg die leguaan, lijkt erg op kip maar dan toch anders.
En wat een wereld tent, goed restaurant, alles wat fout kan zijn in een restaurant is daar fout.
Een restaurant met open pui aan de wegkant, dus zonder ramen of zo, gewoon open.
Ik kan het eigenlijk niet beschrijven, ouwe bende binnen.
Vogeltjes vliegen om je heen en de eigenaar vulde wat bakjes met suiker, anders gaan ze bij de gasten op tafel zitten en pikken ze rustig rijstkorrels van je bord. Ik zou zeggen ga de foto's maar bekijken.
Meneer Jaanchie zelf is de menukaart, hij komt bij je aan tafel zitten en zegt wat je allemaal kunt eten bij hem en hoe je het wilt. Als je niet kunt kiezen dan neem je van alles een klein beetje. Het was echt heel gezellig en na het hoofdgerecht werden we naar de zogenaamde uitbuik hoek gebracht met lekkere schommelstoelen, waar we nog een lekker ijsje kregen. Daarna nog een bakkie koffie en de rekening, die ook nog meeviel.
Lekker gegeten en nog voor donker thuis, wat wil je nog meer. Lekker nog wat lezen en dit stuk verder schrijven en de nodige foto's plaatsen en de dag is weer compleet.
http://youtu.be/gE1ieBastPQ de pratende menukaart Jaanchie

1. John:
    20 juni 2015
    Ziet er goed uit maar ik denk zelf dat leguaan voor ons het niet is maar wel weer een leuk reisverhaal en volgen alles nog tot nu toe !lieve groetjes John Bep xxx
  2. Margaret:
    23 juni 2015
    Ik zal tegen Eveline en Jasper zeggen dat de leguaan goed smaakte. Zij kwamen in Mexico ook van die exemplaren tegen, haha! Goed om te horen dat jullie je zo goed vermaken!
  3. Denise:
    26 juni 2015
    Zo fijn om te lezen dat jullie zo heerlijk aan het genieten zijn. Die borden zien er geweldig uit! Dat zijn pas porties haha.
    Juist leuk die fout ingerichte restaurantjes, dan proef je echt het land en de cultuur. Zo hoort het toch.